< Till bloggens startsida

Dag 1 - Presentera mig själv

Kör som alla andra den 30 dagars grejen.

Jamen iallafall, jag är ju Johanna, är 16 - fyller 17 den 4 December, alltså väldigt snart wie. Jag bor i Huddinge i jourfamilj just nu under utredningen, fast jag kommer från Nynäshamn, och det är även där jag spenderar mina helger/lov osv. Där trivs jag bäst! Jag "går" i skolan inne i stan på JENSEN västra - inriktning barn & och fritid. Fast för tillfället så är det så att jag ska börja praktisera eftersom jag och skolan verkligen inte går ihop.

Alltså det är svårt att beskriva sig själv men jag är verkligen en sån person som man ba åh Johanna hon är schysst henne gillar vi eller så är det tvärtom att man verkligen inte tål mig, det finns ingen mellanting skulle jag tro. Om man frågar mig om hur jag är som person skulle det vara, cool, helt awesome, oseriös och väldigt rolig, jag är en sån som skrattar åt mina egna skämt. Haha. Men om man frågar min bästavän Erika skulle hon säga "Eb, apa, ocool" Jag frågade henne nyss, hehe. Jag kan tänka mig att såna som inte känner mig ser mig som det där "kaosbarnet" som inte bor hemma, som inte går i skolan, som alltid är en av dom fullaste på fester osv. Men egentligen är jag ju mer än det, nu kommer det här låta knäppt men jag har ju en trasslig bakgrund, så många gånger har jag använt alkohol som en liten flykt från problemen, haha oj värsta djupa snacket det vart nu så vi hoppar till något annat, hehe. Men aa jag gillar att dricka och släppa loss och liksom skita i problemen och ba kööööra! Eftersom jag blir ganska rastlös när jag bara sitter still så är inte hemmakvällar något för mig så det blir rätt mycket festande, det är en liten del av mig liksom.

På fritiden så umgås jag mest med min bästavän Erika, hon är skön pingla faktiskt, och ja. Alltså vet inte vad man ska skriva, jag tycker jag är ganska frän liksom, ganska soft att umgås med. Hoppas jag, jag brukar ju få höra att jag gör andra glada eftersom jag alltid är glad själv, eftersom jag har svårt att visa mig svag eller vad man ska säga så visar jag alltid upp mitt vanliga glada jag, tillochmed när jag har vart med Erika och verkligen vart riktigt tpl har jag fått henne att skratta, det måste väl vara den synen när jag ligger och skriker i sängen att jag hatar allt osv, haha inte många som har sett det. Det borde ni vara glada för, för när jag väl är arg, rackarns då är jag arg.

Jag är ganska pratglad av mig, och vissa kan tillochmed säga korkad (!!) men jag har en vän som alltid säger att jag inte är korkad utan jag pratar innan jag hunnit tänka, så kan det nog vara. Jag älskar att få folk att skratta osv. Fast nu helt ärligt så är jag inte bara rolig snäll osv, jag är faktiskt riktigt elak mot dom jag inte tycker om, jag döljer liksom inte att jag inte tycker om dom utan jag visar det, vissa tycker jag är riktigt elak och tycker jag ska hålla det för mig själv och vara snäll mot dom stackarna jag inte gillar (hihi) fast jag tycker det känns fel att låta dom tro att den mest awesome personen på jorden tycker om dom, så jag struntar i dom och kör på! 

Jag säger också alltid vad jag tycker, jag håller liksom inte inne på något. Så ni vet! Det var allt. Det här var typ det svåraste jag gjort. Haha. Vart lite hoppigt men svårt att få med hela sig själv utan att texten ska bli längre än den är. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0