< Till bloggens startsida

We have come a long bit since that day

Jag tror jag mår bättre, jag orkar gå upp och fixa mig, orka göra saker, men jag mår fortfarande inte bra. Så länge jag sysselsätter mig med någonting så kan jag pusha iväg alla tankar, bara för ett litet tag, det finns bara inget att göra, alla går i skolan och måste plugga efter. Jag slutar här i soffan, med pennan och blocket, skriver ner allt. Jag har faktiskt börja skriva ner allt. Sånt INGEN har den blekaste om, som jag aldrig berättat för någon, man kan säga att det var ett annat liv jag levde, ett liv i en ständig dimma, ett liv som jag dolde så bra. Jag kämpade för att hålla det så långt bort som möjligt från min vanliga vardag, om jag bara inte träffat han, blivit presenterad för alla dom olika medlena att glömma bort livet för en stund, om mitt huvud inte blivit så fuckat, då hade han aldrig ens gjort det där. Då hade det vart som varje kväll som helst. Två år sen och fortfarande kan jag komma ihåg allt det där som igår. Jag vill aldrig mer tillbaka dit, jag vill aldrig mer gå runt i den där dimman och famla runt för att få se minsta lilla ljus, när jag egentligen visste att det inte fanns något ljus kvar, det var bara jag och mörkret kvar nu. Mörket var det enda jag hade kvar. Det enda jag har kvar.
Jag vill inte spendera hela sommaren på något hem, jag vill vara i nynäs med mina brudar, jag vill festa, grilla bara "leva livet", jag vill inte missa gotland och allting vi har planerat. Jag vill inte komma tillbaka till Stockholm och se hur alla gått vidare med sina liv, och där kommer jag, kommer inte ha någon kvar, vem vill ha en sån som mig i sina liv? Jag önskar jag aldrig öppnat dörren för Jessika, att hon aldrig skjutsat mig till barnpsyk, jag önskar ingen att sitta i den situationen jag sitter i nu.


Kommentarer
B

Nej Johanna, kmr inte lämna dig! När du kmr tillbaka blir det liiiivets fest. Kmr sakna dig som fan, klart jag vill ha dig i mitt liv <3

2012-05-20 @ 22:07:27
Erika

Johanna, jag kommer aldrig lämna dig. Aldrig aldrig aldrig. Älskar dig

2012-05-21 @ 08:14:40
URL: http://nattstad.se/erikalundgren
b

funderar på de hihi :D findus har ju typ dissat oss totalt för nån annan familj tror jag.. den jäken !

2012-05-21 @ 14:22:06
URL: http://bbeckass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0