< Till bloggens startsida

Sommar 2011

R om Mandarin:
Kan inte du berätta om din sommar? Asså sommar 2011' :)
R om Mandarin:
Kan inte du berätta om din sommar? Asså sommar 2011' :)

Haha whaaaat? Aa okej då kör jag.
I början av sommaren jobbade jag, eller tog igen en gammal prao så jag kunde få betyg i det ämnet, missade några dagar pga sjukdom där så dom hade stängt, skulle ta igen dom sen i slutet av sommaren, vilket aldrig hände..? Hm.
Sen gjorde jag allt det vanliga man gör på sommaren, haha. Firade midsommar med några kompisar till familjen (bodde i Tyresö i somras förrästän) Dagen efter, eller några dagar efter kommer inte riktigt ihåg, så åkte en del av familjen till Ottsjö, det var jag Ewa (fostermamman) och Sajad (fosterbrorsan) som åkte, eftersom Julia (fostersyrran) var hos sin mormor och morfar och sommarjobbade, och Nils (fosterpappan) var i Thailand och jobbade, och Nicole (andra fostersyrran) inte var hemma just då så vi åkte till våra kompisars stuga i Ottsjö med dom, var där en vecka tror jag, var inte alls taggad på det eftersom jag verkligen inte tål dottern i den familjen haha.. men det vart väl en ganska bra vecka faktiskt, hade väldigt kul tillsammans med familjen, jag, Ewa, Sajad, hunden och pappan i den andra familjen besteg "Ottsjötoppen" tror jag berget hette, fast nu när jag sökte på det så kom det inte upp något. Var helt ärlig något av det jobbigaste jag gjort, men det stod mellan det och hemma spa med bruden jag inte gillade i andra familjen så då valde jag bergsbestigning, jag som hatar allt sånt där, Ewa vart riktigt chockad när jag skulle med haha, så jag drog iväg med dom med iPoden i handen, det var varmt jobbigt och riktigt äckligt med all sunkmark. Tog 7 timmar, 4 timmar upp och tre timmar ner. Fast i slutet fick jag nog av allt och drog iväg från Ewa och dom och verkligen satsade allt upp mot den där jävla toppen så jag kunde få vila tillslut. Såg faktiskt renar påvägen upp rätt coolt. När dom andra väl var uppe låg jag där halvsovandes haha. Sprang nästan hela vägen ner var så trött på allt det där han pappan i andra familjen var verkligen tvungen att öka takten för att hänga med ändå gjorde han sånt där varje sommar. Var väldigt stolt när jag kom ner till bilen, att jag inte tagit livet av mig på vägen typ haha. Sen red vi även där, första gången för mig, dock ramlade jag av, hahaha. Ewa och Jossan fick iallafall sig ett gott skratt, hahahaha. Aa det var inte någon bra ridtur, speciellt inte när hästen helt plötsligt skulle hoppa och jag ba satt där och softa gärnet, tappade stigbyglarna och alltihop haha trodde jag skulle kissa på mig för jag var säker på att jag skulle flyga av alltså, men jag höll mig fast. Klappade älgar gjorde vi också! 

Sen kom vi hem därifrån några dagar efter åkte jag Nils och Sajad till Göteborg för Nils skulle jobba, så vi softade lite där och sånt. Sen var vi hemma några veckor kanske sen drog vi ut med båten en vecka med grannarna! Var härligt, skadade dock foten där när jag Julia och Sajad tog jollen ut till någon ö för att checka läget och jag halkade och gud vet vad jag gjorde med den haha, hade ont typ 2-3 veckor efter haha klant. Nej men det var en kul vecka, vart mycket kortspel med Oskar och Anton, sena kvällar framför brasan badande osv. 

När vi kom hem därifrån vart det mest festande sådär i slutet av sommaren. En rätt härlig sommar faktiskt, umgicks mycket med familjen!


Klappade älg! 

Red islandshäst, första och sista gången hahaha!!!

softade lite uppe på toppen med ipoden av det där äckliga berget!!! märkte inte ens att Ewa tog det här kortet, haha var rätt tröööött

en dag fick jag och Julia för oss att göra om en cykel som bara stod vi byggde isär den, sprejade om den osv, sen fick Oskar hjälpa oss rätt mycket att få tillbaka alla delar haha.

softade ute på sjön och spelade kort 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0